Copyright © Ummu Sumayyah's Online Market
Design by Dzignine
Monday 10 March 2014

Puri Buah Markisa

Bismillah

Teks : Ummu Sumayyah

Pokok Markisa atau juga dikenali sebagai buah susu atau "passion fruit"' merupakan sejenis pokok yang menjalar. Buahnya yang rasa sedikit masam dan manis boleh dimakan begitu sahaja ataupun dijadikan minuman. Bijinya juga boleh dimakan.

Buah markisa memiliki kandungan serat yang tinggi oleh itu ia sangat baik untuk sistem percernaan. Kulit buah markisa yang bewarna unggu kemerah-merahan dan isinya yang bewarna oren menunjukkan bahawa buah ini kaya dengan antioksidan. Antioksidan berfungsi untuk menghalang pertumbuhan sel kanser dalam tubuh. Buah markisa memiliki air dan antioksidan yang larut dalam lemak. Salah satu antioksidan utama yang ditemukan dalam buah ini adalah beta-karoten. Buah markisa ini juga paling kaya dengan vitamin C dan Vitamin A. Kedua-dua vitamin ini boleh membantu meningkatkan kualiti penglihatan dan membantu dalam melawan infeksi, membuat kulit sihat bersinar dan membantu pertumbuhan sel. 

Bagi sesiapa yang sukar untuk mendapatkan buah markisa ini, jangan bimbang kini syarikat Puri Asli telah mengeluarkan puri markisa. Sesiapa yang berminat bolehlah menghubungi atau whatsapp saya.

019-2270840 - Ummu Sumayyah.
019-2790952 - Wan. 
Harga : RM35 / kg





Ini adalah contoh Buah Markisa.






Dan ini adalah sample puri markisa yang kami jual.


0 comments:

Post a Comment